Termin wypłaty odszkodowania – gdy ubezpieczyciel się spóźnia

Na rynku polskich ubezpieczeń przeciąganie momentu wypłaty odszkodowania na konto uprawnionego klienta to zjawisko bardzo częste, żeby nie powiedzieć – nagminne. Zwykle firmy odszkodowawcze bazują na niewiedzy klienta oraz na swojej wyższej pozycji, są przecież uzbrojone w sztab prawników. Jeśli pomimo dochowania wszystkich terminów ubezpieczyciel nie wypłaca Tobie odszkodowania, masz prawo domagać się zarówno wyjaśnień, jak i wypłaty odsetek za zwłokę.

Według obowiązujących przepisów ubezpieczyciel ma 30 dni od momentu zgłoszenia wypadku, aby wypłacić odszkodowanie bądź uzasadnić, dlaczego tego odszkodowania nie wypłaci. W rzeczywistości jednak bywa różnie, a klienci uprawnieni do otrzymania odszkodowania czekają o wiele dłużej. W momencie przelania oczekiwanej kwoty na konto, nawet jeśli jest już dawno po terminie, większość osób zapomina o tym nie do końca prawidłowym zachowaniu firmy ubezpieczeniowej. Tymczasem osoba uprawniona do otrzymania odszkodowania ma prawo domagać się od ubezpieczyciela wypłaty nie tylko danej kwoty, ale również odsetek za każdy dzień opóźnienia ponad dozwolone przepisami 30 dni.

Klient uprawniony do otrzymania odszkodowania ma prawo domagać się na piśmie wyjaśnienia, jakie okoliczności zaszły, że termin nie został dotrzymany. Często takie sprawy mają swój finał w sądzie. Warto też pamiętać, że pisemne domaganie się wyjaśnienia czy odsetek za zwłokę często znacznie przyspiesza moment przelania środków odszkodowania na konto. Jeśli potrzebujesz pomocy prawnej związanej z wypłatą odszkodowania, wejdź na www. Tam znajdziesz fachową wiedzę oraz odpowiedzi na najczęstsze pytania zadawane przez klientów firm ubezpieczeniowych.

Dodaj komentarz