Interactive Voice Response

IVR to system interaktywnej obsługi głosowej, pozwalający na dokonanie płatności przez połączenie telefoniczne. Usługa uruchamiana jest na numerach o podwyższonej opłacie i pozwala zapłacić m.in. za korzystanie z infolinii, udział w różnego rodzaju konkursach czy dostęp do treści o charakterze płatnym. Tego rodzaju usługi wykorzystywane są przez Polaków bardzo chętnie. Bardzo często korzystamy z nich biorąc udział w aukcjach charytatywnych, konkursach lub chcąc uzyskać dostęp do szeroko rozumianej rozrywki i serwisów informacyjnych. Ostatnio jednak coraz częściej IVR wykorzystywane jest przy zakupie biletów komunikacji miejskiej, miejsc parkingowych lub przy zakupie materiałów edukacyjnych.

Rosnąca popularność systemów interaktywnej obsługi głosowej wynika przede wszystkim z ogromnej wygody korzystania z tego typu innowacji. Jest to bardzo szybka i łatwa metoda dokonywania rozmaitych mikropłatności. Nie mamy tu do czynienia z żadnymi skomplikowanymi operacjami, nie trzeba wykonywać przelewów bankowych, korzystać z aplikacji umożliwiających płatności internetowe czy udawać się do banku lub placówki pocztowej, aby zrealizować daną opłatę. Potrzebujemy jedynie zwykłego telefonu i jednego połączenia, żeby zrealizować upragnioną transakcję czy otrzymać dostęp do usługi.

Jakie mamy możliwości?
Usługi audiotekstowe działają w oparciu o specjalny numer dostępu z prefiksem, jak 0-70x. Związane są one z nieco wyższymi opłatami, niż za tradycyjne połączenie telefoniczne. Zazwyczaj mają one dwojaki charakter. W przypadku usług pasywnych dzwoniący zyskuje jedynie możliwość odsłuchania nagranych komunikatów głosowych np. aktualnych komunikatów pogodowych czy innych informacji. Druga opcja to usługi o charakterze interaktywnym, które pozwalają dzwoniącemu na przeprowadzenie rozmowy na żywo. Tym sposobem uzyskamy np. poradę u eksperta z określonej dziedziny. Należy zaznaczyć, że usługi audiotekstowe dostępne są zarówno dla abonentów telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej.

IVR Premium
Rozwiązanie to jest niezwykle korzystne z punktu widzenia osób czy serwisów oferujących określone usługi. Jest to bowiem świetny sposób na wygodne pobieranie opłat za korzystanie z serwisów, a więc dobre źródło przychodów. Klient korzystający z danej usługi może ponosić opłatę za każdą minutę połączenia lub za całe połączenie. Uruchomienie takiego rozwiązania następuje zazwyczaj automatycznie, zaraz po dokonaniu bardzo prostej konfiguracji w specjalnym panelu administracyjnym. Serwisy płatności online oferujące tego typu usługi to m.in. Dotpay. Warto zaznaczyć, że systemy te nie wymagają żadnych dodatkowych umów oraz samodzielnego zgłaszania usług do wszystkich operatorów telefonicznych.

 

Zobacz również