Czym jest IVR i czy warto w niego zainwestować?

Wielu z nas próbując skontaktować się telefonicznie z jakąś firmą czy instytucją niejednokrotnie spotkało się z sytuacją gdy połączyliśmy się z niewłaściwą osobą lub działem. Najczęściej oznacza to konieczność ponownego rozpoczęcia rozmowy z nadzieją, że tym razem trafimy na właściwego rozmówcę. Niestety przy kilku ewentualnych pomyłkach tracimy wiele cennego czasu. Tego typu problemy można skutecznie wyeliminować poprzez zastosowanie systemu IVR. Czym jest to rozwiązanie? Dzisiaj porozmawiamy o tej metodzie płatności, jej wadach i zaletach. Koniecznie przeczytajcie poniższy artykuł.

Czym jest IVR?
IVR to skrót z języka angielskiego "Interactive Voice Response", który oznacza system telekomunikacyjny umożliwiający interaktywną obsługę głosową osoby dzwoniącej. W miejsce operatora lub sekretarki, którzy tradycyjnie odpowiadają za pierwszy kontakt z klientem, stosowany jest odpowiedni system komunikatów głosowych, które są wywoływane w odpowiedzi na pytania i zagadnienia wybierane przez dzwoniących. 

Jakie ma zastosowanie system IVR?
Najczęściej systemy tego typu stosuje się przy dużej częstotliwości połączeń od klientów w celu redukcji kosztów i poprawy ich obsługi. Warto go jednak zastosować zawsze, gdy nasza organizacja składa się z kilku różnych działów, których pracownicy nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu na co dzień, np. gdy pracują w różnych miastach. Nawet jeśli zarządzamy małą firmą czy start-upem, system IVR-owy może znaleźć u nich zastosowanie. Wpływa on często na wizerunek naszej firmy gdy chcemy, aby była ona postrzegana jako większa niż w rzeczywistości. 

Jakie funkcje są dostępne w ramach systemu IVR?
Wśród typowych funkcji jakie daje nam IVR możemy znaleźć takie jak: wybór żądanej informacji lub usługi, wybór języka, w którym chcemy być obsługiwani, weryfikacja tożsamości klienta, dostęp do odpowiedniej bazy informacji oraz finalizowanie płatności bezgotówkowych. Ostatnia z tych funkcji sprawdzi się podczas dokonywania transakcji bez dostępu do Internetu. Właściwie potrzebujemy tylko telefonu i karty płatniczej, by sfinalizować zakup. 

Dlaczego użytkownicy cenią sobie IVR?
Użytkownicy systemu IVR cenią sobie tę metodę za jej… dyskrecję. Łączymy się bowiem ze sprzedawcą, który ma dostęp do panelu IVR. Jedyne informacje, jakie od nas dostaje to nasze imię i nazwisko oraz parametry transakcji. Następnie rolą sprzedawcy jest przekserowanie nas do automatycznej platformy IVR, która weryfikuje podane przez nas dane karty płatniczej. Tyle informacji wystarczy, by sfinalizować transakcję. Użytkownicy doceniają także fakt, że nie potrzebujemy Internetu by dokonać takiej transakcji. Zwróćmy uwagę, że zdecydowana większość metod płatniczych wymaga stałego dostępu do danych pakietowych! IVR idzie raczej w minimalizm i bezpieczeństwo obsługi.

Gdzie IVR jest najbardziej popularny?

IVR sprawdza się przede wszystkim w szeroko pojętych działaniach telemarketingowych, gdzie po zaprezentowaniu danego produktu lub usługi sprzedawca chce szybko umożliwić nam dokonanie zakupu. Pamiętaj o tym, by zawsze być świadomym konsumentem i rozważyć ofertę przed sfinalizowaniem płatności!

 

Zobacz również