Na czym polegają płatności metodą IVR?

W dobie nowoczesnych metod płatności nikogo nie dziwi różnorodność systemów płatniczych. Jednym z nich jest IVR (Interactive Voice Response), czyli dokonywanie transakcji za pomocą połączenia telefonicznego. Ta funkcja ma swoje zalety, jak i wady – ale warto sprawdzić ją samodzielnie, a nie bazować jedynie na opinii innych użytkowników. Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak działają płatności IVR, kto może z nich korzystać oraz czy są bezpieczne. Zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem. 

Czego potrzebujemy, by zapłacić metodą IVR?
Przyznajmy szczerze, IVR nie do końca wpisuje się w nowoczesne trendy – aplikacji, dzięki którym możemy zrobić błyskawiczne przelewy czy cyfrowe portmonetki, dzięki którym zapłacimy w kilka minut wykonując zaledwie kilka kliknięć. Jeśli chcemy korzystać z IVR nie potrzebujemy nowoczesnego modelu smartfona z dostępem do Internetu. Wystarczy nam zwykły telefon i karta płatnicza w ręku, by sprawnie zapłacić za interesują nas usługę. Być może dlatego IVR odnalazł się świetnie w działalności telemarketingowej, gdzie sprzedawca po przedstawieniu oferty natychmiast umożliwia zakup – czy to przedmiotu, czy usługi (np. ubezpieczenia, wycieczki w egzotyczne miejsce, wstępu na jakieś wydarzenie). 

Na czym polega płatność IVR?
Klient łączy się telefonicznie ze sprzedawcą, który ma dostęp do panelu, który obsługuje tego typu transakcje. Rolą sprzedawcy jest jedynie przyjęcie danego połączenia, wpisaniu danych osoby dzwoniącej (imienia i nazwiska) i transakcji (czego dotyczy, jakie są jej parametry) do panelu i wygenerowanie linku do platformy płatniczej. Następnie transferuje połączenie do automatycznego systemu IVR, gdzie klientem kieruje już program. Nie podajemy zatem naszych danych karty płatniczej sprzedawcy, ale automatycznej sekretarce, dzięki czemu są kodowane jedynie na potrzeby danej transakcji i nikt nie ma do nich dostępu. To jedna z największych zalet IVR, który uchodzi za jeden z bezpieczniejszych systemów płatności bezgotówkowej. Co więcej, nasze dane osobowe, dane karty i transakcja są weryfikowane w ciągu kilku sekund, dzięki czemu bardzo szybko sfinalizujemy płatność, a co za tym idzie, przyśpieszymy realizację zamówienia. 

Dla kogo IVR się sprawdzi
Metoda płacenia za pośrednictwem IVR sprawdzi się osobom, które na co dzień nie korzystają z Internetu, a płatności bezgotówkowe wykonują od czasu do czasu. To także dobra metoda dla tych, którzy nie mają zaufania do platform rozliczeniowych i nie ma takiej siły, by ich przekonać – korzystając z IVR ryzyko „wycieku” danych osobowych oraz danych karty płatniczej jest wręcz niemożliwe. Tą metodę lubią osoby starsze oraz te, które dużo czasu spędzają przed ekranem telewizora i śledzą telesklepy. Ale to nie jest reguła! Znajomość zasad tej metody może uratować Cię w kryzysowej sytuacji, więc dobrze jest ją przetestować raz czy dwa, zanim spiszemy ją na straty. Jakie są wady IVR? Przede wszystkim może to być droga metoda płatności, wiele zależy od operatora sieci komunikacyjnej, z której korzystamy. Po drugie, biorąc pod uwagę nowoczesne metody płatności - do dosyć czasochłonny proces.

 

Zobacz również